4th FMCG & RETAIL ARENA
MK Grupa je bila partner “4th FMCG&RETAIL ARENA”, održane između 23. i 24. spetembra 2013. god. u hotelu Metropol Palace u Beogradu. Pozdravni govor su održali Srđan Popov, izvršni direktor Infoarena Grupe za Srbiju i Karmen Majetić Pavić, programska direktorka Infoarena Grupe za Hrvatsku. Glavni govor, na temu: “Najnoviji trendovi u industriji robe široke potrošnje i maloprodaje s’ osvrtom na mogućnosti rasta”, održao je Srećko Debelak, viši direktor A.T.Kearney iz Slovenije.
Ljubiša Radenković, generalni direktor za Sunoko, učestvovao je na konferenciji u okviru okruglog stola: “Inovacije i brendovi”. Moderator je bila Olivera Perković, izvrsna direktorka McCann Group za Srbiju, a obrađivane su sledece teme: “Inovativno istraživanje i strategija marketinga na FMCG & Retail tržištu”, “Kako stvoriti snažnu potražnju za svojim brandovima”, “Novi mediji u maloprodaji i maloprodajnom oglašavanju”, “Inovativno pakovanje i dizajn kao marketinško sredstvo” i “Privatne robne marke”.
Osim generalnog direktora Sunokoa, Ljubiše Radenkovića, u okviru okruglog stola, učestvovali su i Andrej Beslać, Business Development Director, Carlsberg Srbija, Srđan Bogosavljević, generalni direktor, IPSOS, Srbija, Dejan Damnjanović, voditelj prodaje Atos IT Solutions and Services, Srbija, Gojko Đošić, generalni direktor FRIKOM, Srbija, Manolis Karydakis, Chief Fianacial Officer, Delhaize Group Srbija, Bosna i Hercegovina i Crna Gora i Nataša Vukšić, Senior Manager, Ernst and Young, Srbija.
Ljubiša Radenković je istakao važnost kontinuirane komunikacije sa potrošačima i brige o lojalnim potrosacima. Po njegovim recima, s’ozirom da je dostignut traženi nivo standarda, kupce je potrebno stalno podsećati da je roba prisutna uvek i svuda. Uzimajući u obzir da je potrošač generalno zasićen, skretanje pažnje kupaca se postiže inovacijama u dizajnu i pakovanju, koje nisu svrha same po sebi, već služe kao sredstvo kojim se postiže povećanje prodaje.
Na konferenciji je bilo reči o sve većem značaju savremenih kanala komunikacije, kao što su IT tehnologije i socijalne mreze. Da kompanija Sunoko prati najnovije svetske trendove svedoci i činjenica da se broj posetilaca Sunokove facebook stranice povećao na preko 20 000.
Opsti zaključak je da je tržiste u Srbiji suženo, a kupovna moć je opala, što znaci da su kupovne odluke racionalne prirode. Generalno, u Srbiji, na polju istraživanja nije urađeno mnogo, jer je visok pritisak na maloprodavce da udeo na tržištu bude viši. Veliki broj kompanija shvata značaj primene “loyalty management”i “customer relation management tools”, a kompanija Sunoko spada u inovativnije.
Karmen Majetic Pavić, programska direktorka konferencije je zaključila da statistike pokazuju da se odluke o kupovini, u 80 % slučajeva, donose na prodajnom mestom. Sa njom su se složili i ostali učesnici panela koji su, jos jednom, istakli značaj visokog nivoa saradnje između maloprodaje i proizvođaca.